NSC-leider Pieter Omtzigt doet tijdelijk stap terug

Open link in next tab

NSC-leider Pieter Omtzigt doet tijdelijk stap terug

https://nos.nl/artikel/2536749-nsc-leider-pieter-omtzigt-doet-tijdelijk-stap-terug

Hij doet dat om gezondheidsredenen. Hij schrijft dat de stap terug voor "de komende weken" geldt.

NSC-leider Pieter Omtzigt doet tijdelijk stap terug

Onlangs verschenen er berichten over de manier waarop Omtzigt de gesprekken binnen de coalitie over de begroting zou hebben gevoerd. Anonieme bronnen meldden dat de NSC-leider in huilen was uitgebarsten en verschillende keren boos was weggelopen.

Omtzigt zelf ontkende die emotionele uitbarstingen niet. "Ik kom op voor mensen die in de knel zitten omdat hun situatie mij raakt en ik niet van teflon ben. Den Haag moet daar maar aan wennen", schreef hij op X.

Ja, pijnlijk. Maar dit zegt ook heel erg veel over dit &^#@&$#@&@#$&* kabinet. En noem mij cynisch maar toen ik dit artikel las dacht ik eventjes : "Het Faber effect".